Välkommen hit till min blogg



söndag 31 maj 2015

Häcken är klar!!!!!

Mitt mest idiotiska projekt är nu avklarat, ingen gladare än jag. Häcken är nu klippt med sekatör och grensax jäms med fotknölarna och många rötter är dragna, med hopp om att den aldrig mer visar sig. Tanken är att jag ska kunna köra med gräsklippare över den och på så sätt kunna matta ut den klasespirea...OM det går vete sjutton!!! Nu återstår bara att köra riset till återvinningen. Tack vare att Prinsessan kom och hjälpte mig igår så är det klart.
 
Nu blommar
Glaucidium palmatum alba, Vit Lunddocka

 
Claytonia megarhiza v nivalis, Bergsköna
 
Primula x pubescens ’Garden velvet’
 
Primula x pubescens sp , frön från Marita i Wasa. Har en fin färg tycker jag.
 
Primula x pubescens i motljus
 
Ha det gott!!!


6 kommentarer:

  1. Spireahekker er omtrent umulig å bli kvitt, ja...! Det er litt av en jobb du har gjort. Jeg fjernet for noen år siden en snøballbuskhekk her, og det tok tre år innen den ga opp...
    Nydelige bilder av auriklene dine! Den hvite Glaucidium palmatum har jeg endelig fått kjøpt.De er så vakre!

    Ha det godt!

    SvaraRadera
  2. Oj, vilket slit men säkert skönt att ha orkat igenom. Klasespirea har jag ingen erfarenhet av, tack och lov, men jag tror på metoden "utmattning" inget kan i längden överleva om det inte tillåts bilda något grönt så det gäller bara att vara envisare än spirean!

    ...och nu behövs värme och lite sol för frusna trädgårdssjälar.

    Allt gott!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Nog kommer det att fungera med idogt klippande. Jag hejjar på dig!
    //Ulrika

    SvaraRadera
  4. Bra kämpat! Mycket jobb där, puh...skönt när det är färdigt dock!
    Primulan var det läcker färg på, jättefin.
    Ha en härlig vecka!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Vilka fina blomster du har, och nu kanske ni har hållit er varm i snålblåsten så hårt som ni har slitit.
    En prinsessa är bra att ha.
    Bra jobbat!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat! Själv har jag planterat min första häck precis och tror förstås att jag aaaaldrig kommer att vilja ta bort den. :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit