Välkommen hit till min blogg



onsdag 22 april 2015

Blått…


Idag så slog min Pulsatilla integrifolia, Miyakeasippa ut. I år har den många knoppar och kan man annat än älska den? Vet inte hur många bilder jag tog idag och hur många gånger jag gått till den bara för att säga ”Hej du, vad fin du” är idag. För kan man annat än bli kär då man både har den pälsen och den blåfärgen i samma blomma. Den brukar även blomma på hösten för mig men inte lika mycket då, jag är alltid orolig att den inte ska blomma på våren då den gör det eftersom mycket kraft och energi går åt till den då, men den kommer troget varje vår ändå.






 
Puschkinia scilloides, Porslinshyacint har börjat slå ut.


Här har det blåst nästan storm och tyvärr inte de varmaste vindarna heller, men jag har fortsatt att kämpa på att grovrensa i rabatterna.

Ha det gott!!!


16 kommentarer:

  1. Åååå, den vinterpälsen var tjock och go, som en isprinsessa.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Jag är ju så svag för Pulsatilla och köper alla jag hittar:-) Denna var ny för mig men namnet är nu noterat. Undrar om inte den är den snyggaste jag sett? Otroligt läcker - förstår att du är kär i den ja!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  3. Så utrolig vakker den var da! Åhh, den var helt nydelig. Har du sådd den selv? Pulsatilla er alle så vakre, men den der slo alle rekorder! En sånn vil jeg også ha... ;)

    SvaraRadera
  4. Vilken skönhet.Och päls har hon.Klart man blir förälskad i den.Den blå färgen är härlig.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. En underbar färg och så vacker. Backsippan är en favorit , din har en ovanlig färg, har inte sett den förut. Ha det gott! Marika

    SvaraRadera
  6. Så är det! Älsklingar fotar man jämt och ständigt och får ändå aldrig nog! Den här älsklingen skulle snabbt bli min favvo också! Vilken färg!

    /Anja

    SvaraRadera
  7. Så fantastisk vakkert !
    Du har grøne fingre. Nydelege blomster i innlegga under også !

    SvaraRadera
  8. Ååååh, himmel hvor vakker Kubjelle. Nydelig blåfarge. Første gangen jeg ser denne fargen. Jeg nyter. Ha gode vårdager.
    Jannicke

    SvaraRadera
  9. Härligt, grovrensningen är den mysigaste när det snålblåser runt öronen och man får dra ner mössan ordentligt hehe... Hoppas du snart har skön vårsol!
    Den luddiga blå grejen ser ut att tåla kölden med all päls.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Din Pulsatilla integrifolia er så utrolig lekker! Jeg tok noen bilder hos Peter et år :-)) kanskje jeg må prøve å få den til en gang til?! Alle gode ting er tre :-))

    SvaraRadera
  11. Förstår verkligen att du är förtjust i den här P. integrifolia, den är jättesöt!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  12. Såå vacker är Pulsatillan! Vackert ljusblå och helt oemotståndlig.

    Jag noterat namnet...

    SvaraRadera
  13. Den där Pulsatillan är ju helt underbar i sin pälscape, en riktig önskeväxt. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  14. Men oj vad snabbt det gått hos dig! Här är det så segt, kallt och grinigt och jag ligger efter med rensningen. Vill inte gå ut idag heller men nu är jag ledig och måste bara sätta igång.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  15. Pulsatillorna får så härliga knoppar.
    Här har de börjat synas men ingen blommar ännu.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  16. Vilken fantastiskt fin färg,som himlen, och intressant växt. Den får jag lägga på minnet:)

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit