Välkommen hit till min blogg



söndag 30 mars 2014

Mitt plantpaket från Jonny..


Jag lovade ju berätta vad jag fyndat hos Jonny. Det blev dessa som fick flytta hem till mig, har ju redan några andra plantor av honom också som kommit förr genom åren så snart får han nog en egen rabatt här uppe i norr som jag kanske kallar Jonnys eller Töckfors rariteter. Ska bli kul och intressanta att få följa dessa plantor vedermödor här uppe i norr.

Beesia  calthifolia har ni sett vilket vackra blad den har 



och den har börjat blomma. 

                                                                                            
Sanguinaria canadenssis ’Roseum’ en rosablommande blodört som är i knopp  


                                                   
Pteridophylla racemosum  som har knopp  



Sen blev det :                                                                      
Anemonopsis macrophylla,Clintonia udensis, Disporum cantoniense, Eomecon chionantha, Lilium oxypetalum var. Insign , Trillium chloropetalum  var.giganteum RBGE,  Trillium Luteum,  Polygonatum punctatum

Och så kom det en del jag inte beställt dem tackar jag ödmjukast för.

Ha det gott!!                                                  

3 kommentarer:

  1. Vad härligt! Den vita är underbar!

    /Jenny

    SvaraRadera
  2. Vilka ljuvligheter! Bladen på Beesian var ju helt underbara:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Va mycket fint du har köpt! De kommer nog trivas alldeles utmärkt hos dig!
    Kram!

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit