Välkommen hit till min blogg



onsdag 5 februari 2014

Pausfågel….


Ibland så försvinner bara inspirationen att blogga så där med en gång och man grubblar vad i fridens namn ska jag skriva om, och man hittar ingen inspiration….men sakta så återvänder den och lusten kommer tillbaka.

Jag har väl hållit på med en föreläsning några dagar både för att uppdatera mig själv och sätta in några nya bilder. Föreläsningen hade jag i söndags i Råneå, jätte trevligt och någon gammal bekant träffade jag också. Tack för att jag fick komma. Det är alltid kul att få åka och föreläsa för man träffar alltid nytt folk och man får nya möten som berikar.

Men igår kom äntligen Konnäsörs fröna från Göteborgs botaniska, de har varit hett efterlängtade. 


Jag hade ju inte beställt såå många arter i år eftersom jag budar hem en hel del fina frön här på Facebook: Auktioner för trädgårdsintresserade


Igår budade jag både hem Lilium rosthornii, Clintonia borealis, Caulophyllum thalictroides. (Azurbär) och Medeola virginiana. Himla roligt för just Caulophyllum thalictroides ville jag verkligen ha…

Jag har fått låna ett bra objektiv för att fota lite av mina fåglar som kommer på besök runt fågelmaten. De är gode skygga än men ett och annat kort blir det…





Ha det gott!!

6 kommentarer:

  1. Spännande med nya fröer! Själv gick jag just med i Åke Truedssons tomatklubb och hoppas på lite roliga sorter i år. Blåmesen alldeles bedårande!

    SvaraRadera
  2. Akta dig bara..hihi...Att fota fåglar blir lätt ett "missbruk", pratar av egen erfarenhet :-)
    Men de tar den roliga fotostunderna som annars blommorna ger när de är på plats igen.

    Tökram / Therése

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har blivit måånga bilder redan:)

      Radera
  3. Har också tappat inspirationen med bloggen men den kommer nog snart tillbaka :) Förstår din glädje över fröerna även om jag själv totalt tappat intresset för att fröså, får se om även det återkommer:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Visst är det så att ibland har man inte ett enda dugg att skriva. Fototemana gillar jag, för då kan man bara leta bilder som man tagit vid rätt årstid.

    SvaraRadera
  5. Kära Berit!
    Förstår så väl vad du pratar om ang. bloggen. Vi som har hållit på "ett tag" vet hur det känns ibland.
    Själv fick jag lite av en nytändning, men vet inte hur länge den varar.
    Vi som följer dig väntar förstås på dina inspirerande inlägg! /Anja

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit