Välkommen hit till min blogg



söndag 15 april 2012

NÄÄ jag satt inte här idag..

Efter nästan ett dygns ihärdigt snöande så är åter mina rabatter under snö. Men jag såg att vissa har bara ett tunt snötäcke på sig nu och att det gröna sticker upp genom snön.  Denna snö som kommer nu är blöt och den brukar tina bort fort bara det blir sol och varmt och de flesta perenner som börjat brukar inte ta skada, men trist är det ändå. Imorgon hoppas jag på en STOOR sol...


Tur att man kan gå inne och kolla hur mycket det växer istället under mina lysrör. Lite tröst i bedrövelsen med en massa nysnö blir det i alla fall. Sakta fylls det på under lysrören av utskolade plantor, det går inte lika fort som det brukar göra men, men är kroppen inte ok efter mitt fall än, så gäller det att ta det lite lugnt så jag inte spolierar hela säsongen. Lite tröst i bedrövelsen med en massa nysnö blir det i alla fall… 




Ha det gott!!

16 kommentarer:

  1. Visst är det tråkigt med snö i April, vi har också fått vår beskärda del, men som du säger, det smälter och snart kommer våren på allvar. Tills dess...ha det så gott/Titti

    SvaraRadera
  2. Du milde vad växter du har överallt:) Det måste dofta gott inne hos dig med all jord och växtlighet, en doft som jag älskar:) Trist att du fortfarande lider av sviterna efter ditt fall:( Men som du skriver då gör det ju inte så mycket att det snöat mer, hoppas att du snart mår bra så att du kan börja att greja i en snöfri trädgård. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Det är ju helt underbart att se all växtkraft på dina bilder. Wow!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Åååå vad mycket VÅR du har inomhus!!! Härligt se vad det gror!
    Mvh Anna i Gamla Falmark

    SvaraRadera
  5. Alla årstider har sin tjusning. Synd att vintern är så lång bara...
    Men desto mer njuter man ju av våren :)

    SvaraRadera
  6. Ånej vad tungt ändå det är med bakslagen på våren ...man vet att de kommer men det hjälps inte tycker jag..
    Jag köpte inga aurikler på mässan men jag var fram 2 gånger o fingrade på flera stycken snudd på svarta :-)
    Men bestämde mig för att beställa från Ray :-)
    Några få bara ;-))
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. OjOjOj Jag blir alldeles matt när jag ser all snö. hur står ni ut däruppe ;-)
    Vad mycket fina plantor du har!
    Ha det gott!
    /Anna

    SvaraRadera
  8. Wow, vad många plantor du har! Och HUH så hemskt med all denna snö!!
    Man kan ju fråga sig vad det är för fel på vädret, trots allt är det ju i mitten på april. Fast man ska ju inte inbilla sig att det är något speciellt för nutiden.
    Jag kommer ihåg en valborgsmässoafton när vi var ett gäng som tog våra hundar och gick och tittade på elden i Örby i Stockholm och det började vrålsnöa och vi hade en bra bit hem. Och då hade vi vår första hund strävhårstaxen Brasse, så det måste alltså ha varit MINST 20-25 år sen!!

    SvaraRadera
  9. Visst är det roligt när plantorna växer till sig.
    Här har jag snart fullt i förrådet där krukorna står.
    Jag drar mig lite ännu för att start växthuset för än ä det minusgrader på nätterna.
    Men jag behöver mera utrymme för ettåringarna skall snart skolas om och det är en hel del.

    Hoppas att du känner att det går åt rätt håll med det onda.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  10. Jag förstår hur det känns med all snö, man lever mellan hopp och förtvivlan. Så mycket frösådder du har, hur får du plats när dom skall skolas om.
    Ha det bra.
    Carita

    SvaraRadera
  11. Lyssna på din kropp...snön tar hand om tinandet och bevattnar på vägen...=)

    Ha en skön dag...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  12. Ja, de e inte kul alls med all snö. Här snöade det i tre dagar, idag har vi sol men i morgon har de lovat snö igen. Det tar som aldrig slut och vårblommorna hinner just upp ur snön som tinat åså kommer de mera ovanpå igen. suck..
    Men frösådderna ger en stunds tröstan med all sin grönska och livskraft!
    Nepp, snart e det nog vår på riktigt utan bakslag av den vita sorten! :)

    Ha en skön måndag!
    kram sandra

    SvaraRadera
  13. Inte kul att läsa att du fortfarande har ont efter fallet, hoppas det blir bättre snabbt.
    Så otroligt fint med alla småplantor, själv har vi inget än på gång pga platsbrist, men snart törs vi starta växthuset. Där får det spira och gro sedan.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  14. Vad mycket planter du har på gång :) kram Suss

    SvaraRadera
  15. Jisses, du har då varit flitig! En sån hoper med vårglädje. Och alla är namnade och får ljus. Fantastiskt! Då kanske en dag eller två med snö ändå går att uthärda.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  16. Man behöver inte sitta vid bordet då man ska äta.. man kan sitta vid spisen eftersom borden är upptagna med viktigare saker :=)
    Ser fint ut.
    Du få mycket att sälja under sommarens alla växtmarknader.

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit