Välkommen hit till min blogg



torsdag 5 maj 2011

Ett paket med växter

Idag så kom det ett paket med växter. Det är en otrolig givmildhet det finns bland trädgårdsvänner, det är ju inte bara en växt man fått genom åren av forumister och andra trädgårdsvänner. Idag så fick jag Anemone sylvestris 'Elise Feldman', fylld tovsippa och Sanguinaria canadense, enkel blodörten, jag hoppas att jag en dag kan återgällda den gåvan. Jag har Sanguinaria canadense 'Multiplex' den fyllda blodörten sen förr man sett bilder på den enkla och blev kär.


Idag har jag gödslat mina rabatter och buskar, fått använda vattenspridaren för att det skulle lösa ut lite och inte bränna i solen. Jag har gödslat med Algomin. Sen har jag stått och skolat om en hel del plantor idag, eftersom jag hade krukbrist förr och har väl det snart igen, så fick jag sätta flera i samma kruka modell större och idag har jag börjat dela och skola om dem. Oj vad plantor det blir…hmmm undrar hur jag ska rymma allt i växthuset.

Primula Denticulata’Alba’ Vit Bollviva har börjat blomma, den blommar fast den inte har någon stjälk än. Hos mig så gör den så och ju mer den blommar ju mer växer stjälken.


Imorgon ska jag på vårmässan i Luleå och bland annat höra Hannu Sarenström..kanske vi träffs där??

Ha det gott!!!


9 kommentarer:

  1. Men vad kul att ha fått sån fin bloggpost. Den vita bollvivan är så söt . Hur förökas den ? Vet du om den fixar det själv eller ska man dela den ?
    Jag har två små plantor men skulle så gärna vilja ha ett helt " hav " utav dem.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken tur med så givmilda trädgårdsvänner.Din vita viva är så fin.Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Utlottning på Marias Hörna - Njut av Livet :) Välkomna in och jag önskar dig också en trevlig helg ! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Härligt med sådana paket:) Här verkar det som om värmen så sakta återvänder tack o lov:) Ha det så gott/Monne

    SvaraRadera
  5. Jag förstår att det känns bra. Det är alltid skoj och få ett bra paket med växter.

    Hoppas din dag i Luleå blir bra, Kerstin

    SvaraRadera
  6. Underbart när man kan få lite plantor sådär av sina blogg/nätvänner. Bollvian såg fräsig ut. Trevlig helg! mvh Helén

    SvaraRadera
  7. Kul är det att byta växter!
    Vad läcker vivan är lite luden i bladen.
    Kul att få träffa o lyssna till Hannu!Lita avis på dig faktist ;-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig blomma :) Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Det är underbart med alla dessa givmilda människor! Det är också så himla roligt att få ett riktig post!

    Hur har du gjort för att skissa upp rabatten i inlägget nedan? Lite nyfiken och jag tror att det blir bra.
    /MB

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit