Välkommen hit till min blogg



söndag 17 april 2011

Snöklockan blommar…

Idag fick jag glädjefnatt dels för att vi har haft en dag då det verkligen har tinat bort snö, men kanske främst då jag upptäckte att min Snöklocka, Leucojum vernum börjat blomma, jag som inte ens minns att jag fick den ifjol. Trodde då den kom att det var snödroppar. Jättekul!!

Den är så underbar med sina gula prickar






Nu händer det mycket på en gång, idag var jag och spanade om tussilagon slagit ut. Och det hade de, faktiskt nästan 2 veckor tidigare än i fjol. Så våren är nog tidig här uppe i år.

Även trädgårdens djur har vaknat


Ha det gott!!

17 kommentarer:

  1. Vilken söt liten blomma med gula prickar, har nog inte sett den förut. Härligt att våren är på gång hos er också nu! Fick härlig rapport från min 5-åriga systerdotter i Lycksele om att -det är vår nu! Jag har cyklat på vägen! Hennes lycka var total =0) Nu väntar hon på att studsmattan ska tina fram =0) Här är det påsklov för mig och barnen och vädret ser ut att bli toppen !! Härligt! Hoppas du får en bra vecka!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Den skönheten vill inte här. Grattis Berit till din!
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Så fint din snöklocka blommar! Och tussilago redan? Härligt, härligt...

    Ha en bra påskvecka, kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  4. Underbar snöklocka!
    Finns det nått vackrare än en tussilagobukett i barnahand?...Då är det vår!
    Nog är våren tidig alltid....man blir lite lurad och tror att den är sen för att vintern varit så eländigt lång!

    SvaraRadera
  5. Kollade faktiskt på bloggen när tussilagon blommade ifjol och det var nästan 2 veckor senare än i år. Dom lyser så fint i dikeskanten.

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga vår med alla små guldkorn som förgyller dagen :)
    Ha en fin vecka!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  7. Tack för kommentaren på min blogg. Tänk att våren kommit så långt uppe hos dig.Känns väl skönt.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  8. Jättesöt snöklocka. Ny bekantskap för mig. Visst är det härligt att våren är tidig. Jag minns inte när snön försvann så här fort:)
    Ha en fin vecka/Stina

    SvaraRadera
  9. Åh vad härligt att våren är hos dig nu också:) Fina bilder! Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  10. Åh, vilken fin snöklocka!!! Snöklockor står på min lista att skaffa inför nästa år.... jajamensan... känner ett stort behov efter att ha sett såå många fina i bloggvärlden. Visst är det helt underbart nu med allt som händer ute. Att vårteckenspana är bland det roligaste som finns.

    Mycket vackra bilder du tagit... och så sött med humlan :-)
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  11. Härligt med vårblommor och härligt med en tidigare vår!!!!! Hoppas du får en fin och trevlig påsk. Kram Anna i Gamla Falmark

    SvaraRadera
  12. Snöklocka...så fin. Den har jag aldrig sett..Tittar in till dig efter ett par dagar nu. Idag är det högsommar här :) Kramar Maria

    SvaraRadera
  13. Så skönt att våren är på gång hos dig också. Jag köpte en blommande snöklocka i helgen, ska fundera ut var jag ska sätta den. Fuktigt, har jag för mig.... Den är ju så söt!
    Ha det bra
    Kram Helen

    SvaraRadera
  14. Åh, vilken underbar snöklocka....coolt mönster...helt otroligt att varje blomma kan bli så. Ser ut som någon målat de gula prickarna med färg..hihi. Mvh Helén

    SvaraRadera
  15. Så fin! Jag saknar snöklocka, det får det nog bli någon gång. En riktig vill ha växt!
    Vad härligt att det börjar blomma lite hos dej!
    Blomkärringen/Gullvivan

    SvaraRadera
  16. Är jag inte helt ute och cyklar är väl snöklockan en växt som hör hemma i medelhavsländerna.
    Intressant att den trivs så bra i Öjebyn.
    Hälsningar/grannen.
    PS. Kommer över med ett par brudsporrar vilken dag som helst. DS.

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit