Välkommen hit till min blogg



fredag 1 april 2011

Gro form- Årets Idéträdgård på mässan

Vinnare i år på mässan som årets Idé trädgård blev Gro Form

Juryns motivering:
Med ett nutida urbant uttryck förmedlas verklighetsnära idéer på ett överraskande sätt och med lågmäld humor.

Gro form består av två designers: Joanna Eriksson och Lars Gustavsson, som arbetar med hela kedjan från idé och formgivning till produktion och leverans. Verkstaden finns i Småländska Pukeberg.Gro forms produkter kan endast köpas på deras webshop eller  på mässor och utställningar. En länk till shop hittar ni här::


Man kan väl säga att det var en idéträdgård som nog gav blandade känslor för många. Jag gillade dess busighet, men jag vet att många tyckte det var för mycket och gillade den inte alls. Men jag kan tycka just det här med busigheten och uppfinnarglädjen som de förmedlade satt igång mitt kreativitetstänkande.

Sådana plåtskåp måste ju vara idealiska att ha trädgårds verktyg i, och den där rostiga kronan som står framför är en kompost.
 

Flyttbar trädgård och den fina ljuskronan i rost. Bänken är fin den med.


En ampel du kan göra själv, juteväv och snören är allt som behövs.


 
Och har du gamla stövlar så kan du ju alltid odla purjolök i dom:)

Ha det gott!!

 

9 kommentarer:

  1. Jo den där gick man ju förbi och reagerade för. Jag tyckte den var kul, men däremot inte sagt att jag skulle vilja ha det så. Fast den där komposten skulle jag gärna ha:-) /Anette

    SvaraRadera
  2. Roligt med bilder från mässan, nu när jag inte hade tillfälle att åka dit! Den trädgården väcker nog lite blandade känslor, men visst skulle man kunna anamma en eller annan idé därifrån.
    Ha en riktigt skön vårhelg!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  3. Plåtskåpen är ju tuffa, snyggt förråd. Hur många skåp är det som är slängda i återvinning för plåt? Gunilla

    SvaraRadera
  4. coolt :) kul med lite roliga recycling-idéer!

    SvaraRadera
  5. Njaa, måste nog säga att jag tillhör skaran som inte gillar detta:) men det är ju inte sagt att man måste ta till sig allt man kan ju använda en del idéer och vidarutveckla dem. Ha en trevlig helg/Monne

    SvaraRadera
  6. Då tillhör jag som verkligen tycker om detta - återbruk, nytänk och odlarglädje!

    Jag tycker om utställare som tar ut svängarna - det "vanliga" kan ju de flesta så bra själva :-) Jag vill ha lite input och se nya kreativa idéer när jag besöker mässor och utställningar.

    Ha en skön helg,
    kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  7. Ja jag vet inte riktigt om jag var så förjust detta...hade en annan favorit!Men det var mycke som var lite småkul i denna idéträdgård :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  8. opps!! jag är dygnvill efter min tripp ser till stoorstann det är visst fredag idag och jag missade blmmig fredag...får väl ta igen det nästa fredag:)
    Ja en del saker gillade jag och jag gillar väl tanken på att återanvända saker till annat...

    SvaraRadera
  9. Jag älskade deras monter!!! De hade en genomgående röd tråd genom alla detaljerna, från sina egna produkter till kulisserna. Skickligt! Inte många montrar som kommer med så många nyheter på en gång. Och komposten...jisses vad vacker!

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit