Välkommen hit till min blogg



lördag 23 april 2011

Blåsippan blommar..nu går det fort.

Idag har vi haft underbart väder och jag har tillbringat hela dagen ute med att städa klart i rabatterna och så har jag klippt rosorna. Sen har jag hunnit kratta lite gräsmatta också. Vet inte när vi har kunnat kratta gräsmatta i april senast, det är tidigt här uppe i år.

Nu sker allt fort i min trädgård, allt bara exploderar.  Men största glädjen idag var att mina blåsippor har börjat blomma. Jag har gått och väntat på att min röda dubbla blåsippa ska börja blomma, för de står i knopp och den brukar alltid vara först, men den vanliga blåsippan vann i år.I fjol blommade den 16 maj så vi har tidig vår i år.



Annars kommer det bra i rabatterna, nått som har lite extra fint blad utspring är dessa med sina blåa utspring.

Scopolia carniolica,Dårört

Physochlaina orientalis, vårbolmört eller Blådårört

En som jag hoppas blommar i år är denna
Dicentra canadensis, Silverhjärta


Ha det gott!!

9 kommentarer:

  1. så roligt!! å nästa helg bär det iväg till skogen :)

    SvaraRadera
  2. Härligt Berit, nu är det alltså vår i HELA landet:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Här har vi osså haft underbart väder och då är det skönt att vara ute. Härligt med Blåsippor som blommar. Fina bilder. Mvh Helén

    SvaraRadera
  4. Hejsan Berit!

    Ja visst är det otroligt så fort det går nu!
    Alla de där spirande knopparna ur jorden är magiska! De är själva Livet personifierat!
    Ha en fortsatt go helg!/Anja

    SvaraRadera
  5. Det är så fint md allt som sjuter upp ur marken. Fin blåsippa!
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Oh så härligt att se att det spriar i trädgården, det är ju så vackert och fint nu.
    Tack för att du tittade in hos mig, du är alltid välkommen tillbaka
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Det är nästan så att man ser hur det växer :) Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Allt är så fantastiskt nu i trädgården:)
    Ha en skön annandag påsk!

    SvaraRadera
  9. Det är för härligt, silverhjärtat måste du visa sen. Har funderat på att köpa flera gånger men trodde inte det skulle klara sig hos mej. Nu har du gett mej hopp! (:D
    Ha det så gott!

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit