Välkommen hit till min blogg



lördag 4 september 2010

Min skogsrabatt är klar...

inte kanske riktigt, men nästan klar...det fattas lite växter och sten.Jag har inte tänkt ha så mycket växter här men det ska in en Salix helvetia och en Euphorbia..tror jag. Så här blev det iallafall..


Detta är framsidan..eller sidan som man ser då man kör upp till mitt hus.Här har jag inte planterat något eftersom plogbilen härjar här..jag har fått flytta brevlådan eftersom hade körde sönder den 3 gånger förra vintern.

så här ser det ut inifrån gården


En närmare bild på den.Här är det planterat Alchemilla erythropoda rödskaftad daggkåpa,Thuja occidentalis " Sunkist " Gultuja,Boltonia asteroides var. latisquama " Nana " Boltonia ,en röd berberis kommer just nu inte på namnet..återkommer med det, en silver en som jag en gång haft i en höstgrupp.


Här är det en Thuja occidentalis " Tiny Tim " Klottuja,Hedysarum hedysaroides Purpurväppling , Diervilla Lonicera gulblommig getris ,Juniperus squamata "Blue Carpet " krypande blåen som jag faktiskt sticklins förökat.Jag testar och det verkar funka, jag har gjort avläggare först i min dotters rabatt.


en liten närmare bild på mitt mossparti

Här har jag satt in Cornus canadensis amerikanskt hönsbär,Aconogonon nakaii en låg slide som bara blir 20 -40 cm hög,Alchemilla alpina Fjällkåpa sen ska det väl in en euphorbia här också


så här ser det ut från sidan och som ni kanske förstår så kommer detta område att bli mitt nästa projekt,,här har jag måånga funderingar. Mossdamm??sten och grusparti??stor upphöjd rabatt??Men detta får landa i vinter och jag får låta det mogna fram..i år har jag inte tänkt gräva nått mer...eller??:)


Ha det gott!!


4 kommentarer:

  1. Så vackert det blev Berit:) Och vilken massa kul växter! Du har gjort ett fantastiskt jobb. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Åhhh så jättefint det blev! Vilket superjobb du har gjort!! Jag såg att du gillade min blå axlobelia. När fröna har bildas och mognas kommer det frön på posten till dig!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  3. Den blev verkligen fin! Där har du gjort ett bra jobb!
    Ha det riktigt bra!
    Christina

    SvaraRadera
  4. åhh tack irene ..det ser jag fram emot..att få dom fröna.
    ha det gott Berit

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit