Välkommen hit till min blogg



torsdag 16 september 2010

2 blåa och 1 rååsa

Det blommar fortfarande i min trädgård, jag tror aldrig har varit med om en sådan här varm september som vi har nu.Själv håller jag på att flytta om plantor ,kantskära och ränsa upp alla rabatter. Jag tycker det är så skönt att ha det gjort på hösten, sen så plockar jag frön också medans jag håller på.


Detta är en låg Aster som jag köpte ifjol som jag tyvärr har tappat namnet på , men den har en underbar färg. Samma är det med denna fina Phlox..namnet borta , men jag vet var jag köpt dom så jag har tänkt ringa och kolla vad dom heter. Just Phlox har det blivit en hel del nya i år, ska bli kul att se dom nästa år.

Men denna vet jag iallafall namnet på Gentiana asclepidea, knippgentiana.Den vill stå i sol-halvskugga, blir ca 30 cm hög och blommar i augusti här uppe.Det enda jag kan uppleva med den är att den kan behöva en ring runt för att ha ett mera upprätt växtsätt. Jag har även den vita av den som nästan är ett monster:)

Denna Dianthus dök upp i en mixad frösådd ..snygg som bara den tycker jag.


Ha det gott!!

2 kommentarer:

  1. Nejlikan var jättesnygg!! de andra med :)

    SvaraRadera
  2. Härligt med höstblommande växter, nejlikan var ju helt underbar:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit