Välkommen hit till min blogg



onsdag 25 augusti 2010

Mitt livs första kantarell

Idag har jag varit på svamptur i skogen för att plocka kantareller. Det här är första gången jag plockar dom , visste inte hur dom såg ut ens före eller hur dom växte eller var, det gör jag nu:) Jag har plockat både Murklor och Goliat musseron förr så lite om svamp kan jag...mycket lite!!!Men nu har jag en tredje svamp som jag känner igen..kul!!
Vädrets makter var inte med oss idag utan så det har regnat hela dagen i Burträsk, jag vet inte vem som var blötast då vi kom hem..jag eller Leve (hunden)Jag hade glömt mina regnkläder hemma, det var ju sol hemma.
Detta är min första plockade kantarell

Så här mycket svamp hittade jag och Lena idag


HMM...det kanske blir någon tur till skogarna runt här också för att kolla om det finns kantareller här också..för det var kul att plocka dom:)
Ha det gott!!

4 kommentarer:

  1. Grattis till din första kantarell!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Vilken lycka!
    Grattis till fynden.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Grattis till de första kantarellerna:)) Det lär ju inte bli sista gången som du är ute och letar svamp nu:) Vi var ute en stund i går kväll och fick väl 1 liter eller så, gott att göra kantarellsås av. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. nää det blir inte sista gången,det var jättekul åså är det så himla skönt att vara i skogen, fast kanske inte i regn.Jag var i skogen idag för att se om jag fann nått här..men inte det:)

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit