Välkommen hit till min blogg



onsdag 28 juli 2010

Riddarsporrar och grönlilja

Hemma igen efter en utflykt till Burträsk där jag sålde plantor i Anki L:s trädgård på deras stora träsgårdsvandring.Jag har varit totalt slut efter denna dag men oj vad plantor jag fick sälja och mycket folk fick jag träffa:)

( Kortet har Anki tagit)Nu har Grönlilja, Zigadenus elegans börjat blomma.Den blir ca 40 cm hög och vill stå i sol- halvskugga. Fast jag har min i sol och det funkar det också. Dom är lätta att fröså eftersom dom är varmgroende. Men dom växer sakta!!Första året är det bara några grässtrån. en närbild på blomman, otroligt vacker!!


sen har även mina riddarsporrar börjat blomma, men eftersom vi både haft tromb, blåst och en massa regn så har en del gått av i år.Dom var stöttade, men vad hjälper det på full storm??
en vit med svart öga, kan det vara Percival?

en dubbel vit från milleniumserien som Jelitto gav ut för många år den




en ljusblå från samma serie

Ha det gott!!

6 kommentarer:

  1. Oj, så mycket växter du hade att sälja! Mina grönliljor, som så mycket står i planteringskön, har också blommat ett tag nu. Jag har också sått själv. Mina riddarsporrar är också lite illa tilltygade, varför får vi aldrig stilla regn nu för tiden?
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera
  2. VILKA UNDERBARA riddarsporrar!! Så gräsligt tråkigt att de blåst av för dig, men de kommer ju igen nästa år som tur e:) Roligt att du fick sålt så mycket, nu kan du ju köpa mer växter och fröer;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Jaa, den ljusblå känns igen. Den vita knoppas här. Jag är lite spänd inför blomningen.
    Grönliljan, den finns någonstans...frågan är bara var.
    Snyggt med etiketter på växterna, ser så proffsigt ut. Bilder och allt. Vilket jobb du lagt ner.

    /Anette

    SvaraRadera
  4. Härliga färger på riddarsporrarna! får nog satsa mer på dom:)Så massor me växter du har på flaket,hade gärna varit där o handlat/Saga

    SvaraRadera
  5. Vad kul att få vara med och sälja växter även om jag förstår att du var trött när dagen var slut//Britt

    SvaraRadera
  6. jo det blir en hel del om man är fröidiot som jag:) sen så har jag även grävt upp en hel del innan denna växtmarknad.
    ja till slut blev det rätt Riddarsporre Anette:)

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit