Välkommen hit till min blogg



tisdag 13 april 2010

Hemma igen!!!


Ja nu är man tillbaka till Piteå efter en tripp ner till STOOORSTAN och MÄSSAN. Tillbaka med många intryck, många nya vänner, några nya växter och mycket kul!! Just nu är väl läget på mig mest, säng!! Men jag är så nöjd över denna utflykt som jag gjort så det gör inget att min kropp bråkar med mig nu i några dagar, det är det väl värt.
 Dom växter som fått följa med hem är ju liljelökar från holländarna..ja jag vet att det sällan stämmer men jag gillar liljor så det blev några.
En underbar Primula hybrid från Jörgen Peters som heter `Merlin Stripe` jag riktigt längtar till den blommar, det blir ingen farina ( det vita pudret) här på Primulor men den är ju läcker ändå!!



Sen blev det även en Aceriphyllum rossii, den var jag och tittade på 2 gånger innan jag slog till, jag kände ingen växten men namnet sa mig inget, men om det stått Mukdenia Rossii hade jag absolut vetat vad det var, jag kan ha den hemma här men helt säker är jag inte, vet att jag haft en sån i min gamla trädgård i alla fall. Den heter Lönnbräcka på svenska och har jättesnygga blad.



Sen så föll jag för nått som jag sagt att jag inte ska köpa, och det sa jag bara för 2 veckor sen,man ska tydligen inte säga aldrig. Jag har köpt 2 Helleborus från Gartneriet spiren ,en vit med rosa prickar och en hel vit…sort tror den ena är orientalis , kanske den andra kan vara niger.



Sen blev det även en liten Tiarella (spetsmössa) från sta `Spring symphony´ och det kan väl behövas då vi har ganska mycket snö kvar än.


Ett stooort tack för både Maud och Axels gästfrihet och Lena och Mikes.Vilken tur man har såna vänner som ni!!

7 kommentarer:

  1. Hej och välkommen hem! På min blogg finns det nu en award för dej att hämta ;)

    SvaraRadera
  2. Åh, så mycket fint du hittade!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  3. Förstår att du är nöjd, det är så otroligt inspirerande och härligt att gå omkring på mässan och insupa den härliga atmosfären och fynda lite här och lite där:)) Men det är skönt att komma hem igen. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Fin primula du hittade...o tack för sist förresten,kul att råkas på riktit!
    Vårliga hälsningar/Saga

    SvaraRadera
  5. JA DET ÄR SKÖNT ATT KOMMA HEM IGEN ..MEN DET HAR VARIT KUL ATT TRÄFFA SÅ MÅNGA I irL OCKSÅ

    SvaraRadera
  6. Hur får du Helleborusarna att överleva? Jag har provat men inte fått dem att funka, behöver tips. :D Sedan ska jag inte komma och hälsa på hos dej för då har du inte den där primulan kvar kan jag lova.:D

    SvaraRadera
  7. jag vet inte om dom överlever här men i Bjurs överlevde dom ,,ska stå i halvskugga och fuktigt.joo kom du jag ska ta bort lappen så du inte vet var den är:)

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit